Sunday, January 18, 2009

misai!!!!

watak: Lambat
masa: 5.30 ptg
 
***********************

5.30 ptg....

"huh hah huh hah"

5.32 ptg...

"huh hah huh hah"

5.33 ptg..

yes, smpai juga Lambat kat depan dewan besar kolej..

hari ni hari isnin, ade sesi latihan kawat yg diketuai oleh SARJAN MISAI, unit Jabatan Pertahanan Awam Malaysia..

malang bg Lambat, masa latihan JPAM bermula pada pkul 5.00 ptg.. Jd siap sedia lah untuk di belasah...hahaha

namun Lambat agak bernasib baik..

knape??

sbb yg lmbat bersama-sama Lambat ade lebih kurang 4 platun...(1 platun 33 org)...pergh bnyk gila!!!!!!

Ape lagi, Sarjan Misai x dpt menahan kebengangan di hati..lalu bertanya..

"KORANG SEMUA NI APSAL LMBAT HAA?? TAU X LATIHAN KAWAT PUKUL BRAPE???"

ye, tahu lah latihan pukul 5.00..

tp masalahnya solat asar berjemaah, and habis solat berjemaah imam first pkul 5.15 ptg... so nk buat cmne kan???

kedengaran suara sumbang menjawab soalan Sarjan Misai dgn nada ingin bergurau..

"Latihan start 5.30 ptg cik"

hahahahaha... semua org yg dtg lmbt tergelak mendengar jenaka bodoh tersebut...

Sarjan Misai yg sememangnya sdg marah kini semakin meletup-letup kerana telah disimbah minyak apabila mendengar jenaka dan gelak tawa tersebut...

"AKU NK KORANG SEMUA TURUN PUMPING SKARANG, 10 KALI!!!!!!!"

Lambat tergelak sinis..

"heh, 10 je ke?? xde hal lah"

maka setelah semuanya berada di posisi pumping, dgn diperhatikan oleh mereka2 yg dtg awal, Lambat dan orang2 lambat memulakan pumping...

"1!!!"

"2!!!"

"3!!"

Lambat mengira dgn begitu tekun dan asyik...

"4!!!"

"5!!"

Sarjan Misai kemudian dgn tiba2 bertanya..

"BERAPA DAH??"

kedengaran lagi jenaka bodoh yg sememangnya tidak serik...

"10 DAH CIK!!"

padahal kenyataannya mereka2 yg lmbat ni baru saja pumping 5 kali..

"10???  BRANI MAIN2 DGN AKU... 2!!!!)

siot, Sarjan Misai mengurangkan kiraan..

pumping yg sepatutnya sudah 5 kali menjadi 2 kali...

x guna si pelawak...

nk buat lawak pn fkir lah!!!!...

akibat dari bilangan pumping yg selalu dikurangkan oleh Sarjan, maka pumping yg sepatutnya menjadi 10 kali sahaja dah jadi ntah berapa puluh kali...

kdg2 dh pumping 9 kali dah..(selepas diturnkan bilangan pumping beberapa kali)

namun Sarjan masih menurunkan kiraan...

Haih, tu la kau, sape suruh dtg lambat???

Selepas selesai pumping, maka 4 platun tersebut berdiri dgn tgn masing2 yg menggeletar...

jauh di dasar hati mereka sememangnya tidak mahu lg dtg ke latihan kawat JPAM...


************************

Moral:

Jgn la lambat...masa itu emas rakan2...


3 comments:

  1. haha..

    teringat masa lalu ak ngan jpa

    ReplyDelete
  2. wahahaha..
    aku jadi saksi keseksaan korang time pumping tu..
    isk3

    ReplyDelete
  3. no kawad, no pumping, no misery. hoho!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...