Saturday, November 13, 2010

Kau fesyen habis? Wow!!

Smalam aku pegi swimming pool, alah naik basikal je. Cuaca baik (musim hujan kot) n redup so aku decide nk excercise lah skit. To cut things short, lepas aku dah puas swimming and on the way balik aku singgah jap kat lori cendol bergerak, pekena cendol secawan

.


Masa aku tgh tunggu cendol siap adalah aku ternampak mamat ni, kuar ngan 2 awek. Bukan main stylo lagi pakai topi ngan seluar 3 quarter dia. Ok, aku x kisahlah kalau nk pakai topi, mungkin cuaca panas dan kau takut muka kau sunburn. Tapi seluar 3 quarter?? oh yeah, mmg dari dulu lagi aku mnyampah bila tgk org islam, aku ulang org ISLAM (x kiralah kaum apa pun) pkai seluar 3 quarter g jalan2.


Seriusly aku bukanlah nk mencaci habis golongan yg pkai seluar 3 quarter ni, tp pkailah kat tempat and masa yang betul. Even aku pun mengaku pkai seluar 3 quarter, tp aku pkai masa main tennis (and sukan lain) je kot. Tu pun aku pkai tight lagi. Aku paham memang susah nk lari2 kejar bola kalau pkai track bottom panjang ni, sape tahu kau boleh terpijak seluar sendiri pastu jatuh tersembam kan?


Kalau pergi mall lagi lah boleh nampk belambak lambak orang islam pkai 3 quarter. Eh bro mmg lah kau tutup aurat pkai seluar tu tp kalau kau duduk msa nk makan kat food court xkan x terselak seluar tu nampak lutut kau? Kalau kau solat aurat kau terjaga ke bila duduk antara dua sujud? Aku bukan nk prejudis, tp stakat ni msa aku keluar gi Alamanda xde plak aku nampak org solat pkai 3 quarter. Habis mana hilangnya mamat2 cool yg pkai 3 quarter tu? tak solat ke? ok aku optimis, mungkin diorang bawak kain pelekat skali b4 kluar rumah.


Well the thing is, fesyen habis ke pkai 3 quarter? bagi aku xlah cool sgt. Pkai seluar slack and jeans pn dah ok. Dah lah tutup aurat, siap bleh cover betis kau lagi from air cond mall yang sejuk. To readers, tlglah jgn berfikiran negatif. Aku cuma benci PERANGAI org yang rs pkai 3 quarter tu satu fashion yg cool, despite of its many disadvantages. Aku xlah berfikiran sempit smpai nak menghalang korang pkai seluar 3 quarter. Kalau nak pakai suka hatilah, tp pandai pakai, pandai lah jga aurat!!

Saya safwan dan niat saya hanya untuk menegur sahabat saya dan orang lain, in case u guys forgot..



cool ke weh?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...